Jul, jul, jul, jul

Hvis du som mig eeelsker jul, synes du garanteret heller ikke, at det er et øjeblik for tidligt lige så stille at tage hul på forberedelserne til jul ved at smugkigge efter inspiration og gode ideer i magasiner og julebøger. Jeg har et helt arsenal af både blade og bøger jeg har gemt fra tidligere år og der er ikke noget bedre end at indtage hjørnet i sofaen med en kop kaffe og stakken med læsestof.

Julepynt er som alt andet indenfor boligindretning også udsat for modens luner og igen i år er de gennemgående farver sølv, sort og lilla. Heldigvis passer det også perfekt ind i den franske boligindretning så længe du bruger den dæmpet nuance af lilla.

For nogle skal julepynten helst være den samme hvert år og gerne traditionel i rød og hvid og for andre må den meget gerne skifte i takt med tidens trend. Jeg synes, at det først og fremmest gælder om at det skal være hyggeligt og derfor skal du gøre nøjagtig som du synes, hvadenten det er i den helt store eller lille stil.

Med inspiration i Årets Julebog 2008 fra Jeanne d’Arc Living har jeg allerede besluttet, at lave de fine rugbrødshjerter med rustikke bånd i som beskrevet i bogen samt pynte med masser af oliven, kranse af blød ene, kogler, mos samt julepynt i materialer som zink og hør. Og så vil jeg finde grene i skoven med lav – sprøjte dem med lidt sølv og hænge vores fine julepynt i diskret mint på grenen.

Lidt inspirationsbilleder fra julebogen, som jeg absolut vil anbefale, hvis du er til den rustikke jul i naturlige og afdæmpede farver:

Skriv et svar

