Marengs

For første gang i mit liv har jeg bagt marengs i dag og til min store overraskelse var det pærelet. Jeg var godt nok glad for min fuldautomatiske køkkenmaskine for det skulle piskes MEGET længe, men det var sådan set også det eneste der tog lidt tid.

Og så smager de himmelsk, for de er meget lette og luftige. Her får du opskriften, hvis du har lyst til at prøve.

3 æggehvider og 150 gram sukker.

Æggehviderne piske stive og 3 tsk. sukker tilsættes hvorefter massen piskes indtil den er så stiv, at den bliver i skålen, selvom du vender den på hovedet. Herefter røres resten af sukkeret forsigtigt i. Put dem i en sprøjtepose, hvis du godt kan lide, at de er fine og nogenlunde ens eller sæt dem blot kunstfærdigt på en bageplade med en ske. Bages ved svag varme (ca. 100 grader) i ca. 45 til 60 min. til de er lette og slipper papiret.

Ser de ikke lækre ud? Servicen de serveres på her kan du købe i min netbutik med brugskunst.

fad-train-bleu.jpgkande-train-bleu.jpgetagere.jpg

Tags: ,

Skriv et svar

